Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

nedeľa 1. novembra 2015

Do piatej rana...

Blizil sa Halloween, i ked mne uz asi nadosmrti zostanu blizsie tie nase slovenske Dusicky a Vsetcia svati...ale nase detvaky sa na ten svoj bu bu bu sviatok vzdy tesia. Do skoly vtedy kazdy pride v kostymoch a cez prestavku sa nahanaju princezne s poziarnikmi, drakmi, a potvorami od vymyslu sveta. Nasa Evka je uz pekny cas opantana Toothlessom z rozpravky "Ako si vycvicit draka" a tak bolo samozrejme, v com by najradsej prisla osudny den do skoly. Doma si vykutrala staru zelenu satku, vyrobila akysi chvost a masku na tvar a ja som len s velkou davkou fantazie a tolerancie  pritakala na to, ze sa to podoba na jej cierneho milovaneho draka. I ked je to zelene, i ked to ma chvost ako macka,  a maska na tvari mi vohnala na tvar usmev a spomienku na Nadu Urbankovu a jej ozrutne okuliare :-) I zlutovalo sa mi dcery a ked som detvaky vyprevadila rano do skoly a zastavila som sa v nasom miestnom sekaci pozriet ci neobjavim cosi pouzitelne a nebudem z toho schopla vytvorit Toothlessa. Moj nakup bol nasledovny: jedna cierna bundicka s kapuckou, jedny cierne teplaky, druhe cierne teplaky, jedny cierne dospelacke rukavice, jedny ruzove detske rukavicky, jeden zlty podbradnik, dve cierne obliecky na velke vankuse, jedna cervena obliecka na vankus a jedna biela obliecka na vankus. I sadla som si za stol, doniesla moj kosik so sitim a zacala tvorit. Zdal sa to byt projekt na viac ako jeden den. Evka pochopila, ze asi nebude v mojich silach stihnut to do zajtrajsieho dna, ale z jej radosti to nic neubralo. "A bodaj ta porantalo! Aby som detvakovi neurobila radost, ked co i len spat nebudem, dosijem to!" Tak som tam dole zostala sama, v tichu noci a sliepnajuc rucne prisivala kridla, zuby, jazyk, ostne, pazure, cast ku casti,  az o piatej rano vznikol Toothless :-) Rano nebolo stastnejsieho tvora pod slnkom, ked si Evka v nachystanej taske namiesto zelenej satky, macacieho ruzoveho chvosta a Urbankovej okuliarov  objavila cierny poklad. Som rada, necitim si konecky prstov dopichane a napuchnute, ale stalo to za to. Vzdy to stoji za to ak urobite detvakovi radost...:-)











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára