Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

streda 23. novembra 2011

"Welcome on board!"

...nieco ako buduci sef dal dnes tymito slovami tatovi vysnivanu novu pracu v BC! Ten ako keby vedel, bosoroval, priam letel k telefonu dolu schodmi, lebo vraj volaju z BC! Hypnotizoval ho uz tako pomerne dlho,  snad vzdy ked za posledny polrok zazvonil. Az dnes mu to ale vyslo :-)
Po nie velmi optimistickych vyhliadkach na prijatelne obnovenie kontraktu v tatovej terajsej praci, to prislo ako balzam na dusu. Par poslednych Vianoc bolo vzdy skalenych  financnou neistotou, otazkami co a ako s nami bude dalej. Novy majitel, nikam neveduce rokovania, lay off, mozny strajk ci lock out urobili z dobrej prace miesto plne neistoty. Tatko  isty cas skoro rok a pol doma cakajuc, ze ho zavolaju spat do  prace. Ako jeden z mnohych, ako vsetci z  ich fabriky.  V lete sa mal obnovit kontrakt, ale hladanie kompromisu sa nakoniec presunulo o pol roka neskor, na koniec decembra.  Je skoro koniec novembra a zasvateni vraj uz teraz apeluju na zamestnancov, aby radsej vysvetlili svojim financnym instituciam, ze svoje zavazky coskoro nebudu moct splacat..... Bez dnesnej spravy by to cakalo i nas. Dalsie pochmurne Vianoce. Ale nebudu. Budeme sa z nich tesit a uzijeme si ich, lebo budu posledne v nasom krasnom domceku, posledne tu v Ontariu....
Vcera som Evke kreslila obrazky, len tak pre radost. Hadala co kreslim, komentovala, vypytovala sa. Cmarala som jej akusi krajinku. Domcek, plot, stromcek a....... tak akosi automaticky, samozrejme i kopce tam niekde vzadu.
"What is that?"
Odpovedala som: "Kopec"
Ona na to: "Ahhhh, what is it used for?"
Neskutocne ako ma to zaskocilo. Pre mna nieco tak samozrejme ako kopec musi davat mojmu dietatu nejaky zmysel v tejto rovine? Hm, je to vlastne na paradu. Na to, aby sa oci pokochali ked sa zabudnu v dialke. Aby mali kde bludit ked my bludime sami v sebe.  Na to, aby srdiecko nadskocilo na hrbolatom horizonte. Aby zivot nebol taky jasny a jednotvarny. Aby  tam v dialke bola  vzdy nadej, ze mozno tam za kopcom je to co hladame. Rovina nikdy nedava nadej, len jasnu odpoved....
Hudson's Hope ma v sebe nadej urcite:-)

Tak sme sa dnes delili s touto spravou s ludmi, ktorych mame radi. Po telefone, i nazivo. Nas uz vsetko chapajuci detvak mi na to len s usmevom povedal:" I like that word, - BC!" Blahozelali nam i maminky na fore, kam vzdy virtualne bezim po rady. Za vsetky len jedna z ich reakcii..." I was born there. Well, you will not be coming back...it is that nice there. Congrats!' ...nebudem, vracat sa veru nebudem.....

1 komentár:

  1. Gratulujem Luci, teším sa s tebou a držte sa tam! Veď Kanada je krásna.

    OdpovedaťOdstrániť