Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

piatok 28. septembra 2012

Od nuly k trom za tri tyzdne a tridsat dolarov

Vdaka mojmu castemu zverejnovaniu inzeratov lokalne i cez stranku celej oblasti Fort St John i Dawson Creek, cele mestecko vie, co prave zhanam ci predavam. Nevadi mi to, ved pomoz si clovece ako vies. Vsetko to tu funguje systemom jedna pani povedala, z ust do ust, z ucha do ucha, tak ked sa viac ludi dopocuje, mam vacsiu sancu najst co hladam. Cele Hudson's Hope tak vedelo, ze zhanam furik. Par dni sme pouzivali pozicany od tatovho kolegu z prace, sam ponukol tatovi, ze sice furik ma, nepreda, ale pozicia :-)
Nasa ulica poriadala asi tri tyzdne dozadu garage sale, zasli sme pookukovat co kto ma, zoznamit sa s novymi susedmi. "Zhanate furik, vsak? No ja mam jeden, mohol by este co to posluzit" ponukol sa hned nas najblizsi sused po tom, ako sme si prave podali ruky na zoznamenie. Tak sme hrdo kracali domov s nasim prvym furikom, s deravou a dopukanou vanickou, ale zadarmo. Nad komentarmi oprotiiducich ako:"AAAA, tak uz ste konecne nasli furik?" sme sa len pousmiali. Furik:1, pouzitelny: 0
So vsetkym tym upratovanim v dome a hlavne okolo domu sa uz pred garazou nakopila pekna kopka haraburdia, tak sme ju boli vyviezt na nase miestne smetisko - do TUZEXU ako to od mala volam. U nas doma sa vzdy vsetko zislo, zlomene a pokazene odlozilo a cakalo na opravu, nieco pekne dlho a nieco caka veru az dodnes. Na smetisko sa obcas zaslo zistit, co by sa stadial este dalo pouzit a tak nebolo nezvycajne ist tam s prazdnym a vracat sa s plnym vozikom. Vsetku bandu deti nas tam niekedy vyslal moj stary otco. Pamatam si staru mamu i moju mamu, ako sa vzdy certili na stareho otca a potom uz i na mojho otca, po navratoch z nakupov v Tuzexe. Mama niekedy podnikala sukromne vypravy a ked otco nevedel, nebol doma, odniesla mu cast harampadia naspat na smetisko. Ale on to aj tak skor ci neskor zistil, zdalo sa, ze v tom haraburdi sa strati, ze sa par veci vytrati, ale otco vzdy vedel kde co bolo a zrazu uz nie je..... No, nezapriem svoje korene. Zasli sme na smetisko a vratili sa z neho s dalsim furikom, nema sice koliesko, ale ine casti este posluzia. Stav na furiky: 2, pouzitelne: 0
Cez moje inzeraty sa mi potom este ozval chlapik z Fort St John, vraj ci este stale zhanam furik? Nuz, pouzitelny by sa zisiel. Tak sme sa dohodli na datume, mieste a case a z mesta sme sa vcera vracali z furikom cislo 3. Ujko ma najedoval, lebo ako som neskor zistila, moj treti furik ma zlomenu rucku.
Rekapitulacia: Pocet furikov: 3, pouzitelnych: 0.
Furik ma vseho vsudy 3 casti, vanicku, koliesko a rucky. Kazdy z mojich furikov ma nastastie pokazenu inu cast, tak snad budeme schopni z 3 poskladat 2 funkcne...
A mozno zvysi i na bonus - furikove sanky pre detvaky. Zajdem do Tuzexu, mozno tam maju nejake stare detske lyze :-)..


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára