Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

utorok 23. apríla 2013

Mr.Bean a Mr. Beam :-)

Kto by nepoznal Mr. Beana, motovidlo z Velkej Britanie s osuchanym mackom a zarucenou pohromou vsade, kde sa objavi? Staci mi zacut jeho meno a akosi automaticky sa pousmejem. Ale co Mr. Beam? Tak toho pozname asi len my miestni tu v Hudson's Hope. Len tak malo ich od seba odlisuje. Nielen to jedno pismenko v priezvisku, malo i v tom, co robia s tvarami ludi. Automaticky sa totizto pousmejem, i ked zacujem: "Mr Beam":-) Mr. Derrek Beam je riaditelom skoly v Hudson's Hope.....
Moje spomienky na riaditela skoly boli vzdy akesi pochmurne a strasidelne. Bol to vzdy uhladeny panko s kravatou a prisnym vyrazom v tvari. Clovek ho zocil len v sukromi RIADITELNE ked vyparatil nieco trestuhodne, alebo na dlhociznych prejavoch na pocest konca ci zaciatku skolskeho roka. Ked to spatne analyzujem teraz, bol to vzdy akysi "strasiak" v zmysle pocitov, co vzbudzoval v nas detoch. Preto mojim detom trosku i zavidim ich riaditela...

Mr. Beam uplne vlavo :-)
Ked ho stretnem, pozdravi sa mi: "Ahoj", aby ma potesil progresom v svojej slovencine, do ktorej ho zasvacuje moja 6-rocna dcera. Poda mi vzdy ruku a spyta sa, ako sa mame...Nesedi v RIADITELNI, prechadza sa po chodbach skoly a tesi sa zo vsetkeho, co vidno cez presklene dvere kazdej z tried. Cez velku prestavku sa v utoku na preliezacky zo skoly vyroji najskor "stado" besnych deti...a kdesi na konci za nimi kraca aj Mr. Beam. Riaditel skoly sa s nimi hra nahanacku, spusta sa po smykacke, lezie po preliezackach a nakonci  pozbiera po travniku  pozabudane bundy...

Zorganizuje co sa da, a potom sa spolu s detmi s patricnou hrdostou v ociach tesi na zaverecnych predstaveniach, koncertoch ci vyletoch. Nema problem "znizit" sa na uroven deti v svojej skole, hoci  mozno pre mnohych vtedy vyzera ako blazon. Pre mna je ale ten najspravnejsi riaditel, aky moze byt :-)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára