Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

streda 17. apríla 2013

Nove logo...

Nie, nie je to ani jeden z mojich navrhov...Ani srnky, ani dinosaury, ani rieka....nie je v nom nic, cim je pre mna Hudson's Hope. Ked som ho uvidela prvy krat, celkom uprimne, bola som sklamana. Akasi lezata osmicka s odseknutymi bokmi a slogan "Playground of the Peace"?



Zakodovany symbol.... Kedze ku mne nic neniesol, musela som vycitat jeho vyznam a zviazanost s Hudson's Hope. Samozrejme, nas maly kut ma svoju historiu a stare mena a udalosti, ktore uz dnes nikto nerozpoznava. Hudson's Hope je tretou najstarsou usadlostou v provincii Britska Kolumbia. Nebolo to ale vzdy nase terajsie Hudson's Hope. Davno, pradavno, okolo roku 1805 vzniklo totizto pri brehu rieky "Peace" male pristavne mestecko s nazvom "Rocky Mountain Portage Fort", nad ktorym drzala straz, ochrannu ruku a kontrolu Hudson's Bay Company. Sucasny nazov "Hudson's Hope" sa potom ujal az v roku 1868... Nejdem tu vypisovat celu nasu historiu, dolezite pre novy symbol je, ze toto miesto bolo domovom a sidlom "Metis people". Métis su jednou z oficialne uznanych skupin povodneho obyvatelstva Kanady. Ich povod tkvie v spojeni europskej kultury a kultury Indianov, ako celkom povodnych obyvatelov tejto krajiny. Vlajka Metis zobrazuje uz spomenutu "lezatu osmicku", ktora v skutocnosti symbolizuje nevinnost. Je starym narodnym symbolom, ktory predstihol terajsi javorovy list o dlhych 150 rokov.


Symbol nevinnosti reprezentuje spojenie dvoch zivych kultur, europskej a kultury povodnych obyvatelov tejto zeme, aby v spojeni vytvorili novu kulturu - Metis. Vlajka predstavuje vytvorenie novej spolocnosti s korenmi v oboch z tychto kultur a tradicii, europskej i povodnej. Modra v pozadi zvyraznuje nevinnost a predpoveda, ze Metis budu zit a jestvovat naveky...
Nepoznam oficialny vyklad nasho noveho symbolu, ale myslim si, ze zelena a modra a ich odtiene su symboly tunajsej prirody a rocnych obdobi. "Playground of the Peace" je vraj davna slovna hracka, ktoru tunajsi obyvatelia radi pouzivali v suvislosti s nasim mesteckom uz hodnych par rokov dozadu.
Tolko novy symbol a jeho vyznam. Nie, neboli ma, ze nie je moj, skor ma mrzi, ze clovek musi na hodnu chvilu zaborit nos do starych kniziek a encyklopedii, alebo si unavit oci nad monitorom pocitaca, aby pochopil jeho vyznam. Dufala som v taky, co by hovoril sam za seba, a za vsetkych obyvatelov, co tu ziju. Taky, ktory by nik nikomu nemusel vysvetlovat. Starousadlik novym obyvatelom, ti, co si toho pamataju viac drobizgu... Teraz ho uz viem rozlustit a respektujem jeho vyber a symboliku, ale pre mna bude toto miesto vzdy spojene so srnkami na prechadzke stredom mesta. Po cele leto, po celu zimu, vzdy a vsade navokol...


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára