Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

pondelok 4. novembra 2013

Dvere pre Santu

Prisla som o jedinu obrovsku skrinu v nasom dome. Ta skrina pohltila vsetko, co som potrebovala mat po ruke a nebolo na to miesto nikde inde v nasom dome. Od vysavaca, cez lieky, kuchynske roboty az po bublifuk...Musela ist, pre nieco dolezitejsie, nieco, co chybalo viac a co teraz ovela viac hreje pri srdci....
Moja velka a jedina skrina v dome...
Jedneho neskoreho vecera dobehol "crazy Frenchman" (blaznivy Francuz) ako ujo sam seba nazyva, obzrel, odmeral, zapisal, pytal sa, odpovedal...a uz ho nebolo. Ked potom prisiel v jedno rano, zostal cely den a  okrem neporiadku po nom zostala v nasom dome konecne piecka....
Dotiahlo sa to cele do konca az v iny, dalsi den a hned v ten vecer sme si prvy krat v nasom dome tak ozajsky zakurili. Teplo z pece je ine ako to z prieduchov v dlazke. Sala, nefuci, prehreje az do kosti, a zostava s vami dlhsie ako to z kotla kdesi v pivnici...
Tesime sa z nej vsetci, ale najviac mozno Evicka. Prichadzajuc zo skoly si vsimla, ze na nasom dome je zrazu cosi ine. Cosi, co tam doposial nebolo. Na streche vyrastol komin a ako mi nateseno a vyskakujuc od radosti od zeme zahlasila: "Maminka, my uz mame komin, tak teraz uz Santa bude mat ako k nam prist!" :-D
Nase nove "dvere pre Santu"

3 komentáre:

  1. Veľmi príjemný, pozitívne ladený príspevok:) Vnímam veľkú zmenu vo vašom prežívaní tam a teraz než pred časom, keď som v podstate náhodou objavila váš blog. Nech ten pocit pretrváva! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Odpovede
    1. Gabi, zaujimavy postreh. Ja nejako nevnimam zmenu v prezivani veci. Je pravda, ze zivot sa nam pomaly ukludnuje, dostava do rutiny..Po tom vsetkom zhone je to vitana zmena. Urcite sme spokojnejsi a stastnejsi v BC oproti Ontariu, vdaka mnohym veciam. I ked su veci, co v Ontariu fungovali lepsie a boli blizsie na dosah a po ruke, benefity zivota v malom mestecku na severe BC prevysuju vsetky minusy...

      Odstrániť