Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

utorok 12. novembra 2013

Zienka domaca

Moj bezny den, s beznymi povinnostami a robotami. Taky, akych uz preslo stovky tu v nasom malom domceku v Hudson's Hope. Z jeho vsednosti ho ale nahle vytrhne klopanie na dvere. Nikoho necakam, a ako odisla suseda Cathy, bez ohlasenia k nam uz viac nikto nechodieva. Otvorim dvere a tam stoji mangel. Nuz stoji, bez dvoch barli by ani nestal! Jeho uz davnejsie zranenie kolena spred par rokov sa naplno ohlasilo spat. Spominana operacia, ktora doteraz mizla kdesi v dialke horizontu je nahle bohuzial uz asi blizkou realitou.
Ale zivot ide dalej a necaka na chorych, kym sa vystrabia. Viac teraz pada na moje plecia a nic z toho, co treba spravit neberie ohlad na akesi "nezne pohlavie". Tak mimo mojich beznych povinnosti mamy zastavam teraz veci, co zvycajne nesie na ramenach tato. S jeho dohladom i bez. Obcas je toho na mna viac ako prave vladzem bez protestu zniest, hlavne vtedy, ked sa z kazdeho kuta naraz ozve: "Maminka!" Zasomrem si, ale ide sa dalej, ved maju teraz iba mna v plnej sile, v stave, na ktory su u mna zvyknuti. Tak ukladam drevo na zimu, zhodene v jednu veliku kopu na luke pred domom. Poukladane ho zakryvam velkou plachtou, aby ho nezasnezilo. Rubem triesocky na rozkurovanie a kalam prilis velke polena aspon v polky, aby pec nereptala. Prehadzujem za odborneho dohladu maroda pneumatiky na toyote, aby bolo bezpecne jazdit na nej v prave zacinajucej zime. Natieram novy poklop na podzemnej cisterne s vodou, aby od vlhkosti neplesnivel. Pred zimou rozoberam a odkladam detom velikansku trampolinu. Snad druhy krat v zivote soferujem nas velky trak - TITAN, lebo treba zabehnut po vodu, aby doma dalej tiekla z kohutika. Minulo sa cervene vino, co nam varene sluzi ako liek, ci udobrovadlo pocas zimnych vecerov, a tak som to snad prvy krat ja, nie mangel, co zbehne do obchodu po dalsiu flasku. Tetuska mi rozjasni den a napriek tomu, ze urcite vyzeram strhano a unaveno, si odo mna vypyta preukaz totoznosti. Ani coby nebolo nad slnko jasnejsie, ze uz mam davno viac ako 21 rokov :-)...
Kadeco, co treba spravit na mna vola a krici z kazdeho kuta nasho domu a pozemku, a potom sa mi to do oci vysmieva nad mojou nezrucnostou. Ale bojujem, ucim sa, nevzdavam to. Tusim si budem musiet moje pracovne zaradenie "zienka domaca" na isty cas updatovat na  "heavy-duty" level :-)
Naukladane drevo na zimu

Mam stale respekt a trochu strach soferovat toto nase "hebedo" :-)
Prehadzovanie prednych dozadu a zadnych dopredu

1 komentár:

  1. a ako pekne si nacuvala s vleckou ... lepsie ako ja ked som mal vlecku prvy krat za autom :-D

    OdpovedaťOdstrániť