Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

streda 14. mája 2014

Kto z koho

Vcera som sa citila ako v nejakom Sverakovom filme....Zazila som vyjav, ktory asi opisany a sprostredkovany nie je ani zdaleka tym istym, ako priamo prezity. Stala som na nasej velkej verande a pozorovala huriavk u susedov. Zavolali si velky oranzovy stroj, co na pasoch lozi po ich pozemku a s rachotom zbiera popadane stromy. Uklada ich potom na viacere obrovske kopy...
Kopy poznasaneho dreva u susedov, oranzovu masinu nevidno...
Kto mal niekedy to stastie zit skryty v lese tu v Kanade, asi uz na vlastnej kozi zazil spravanie datla, co si v urcitom obdobi "znaci" svoje teritorium a laka samicu co najhlasnejsim klopanim - do cohokolvek, co narobi ramus. Ja som toto nadelenie u nas riesila minulu jesen. Vybehovala som z domu na jeho tukanie do stien a plasila ho s klaksonom. Pohlad a zazitok na nezaplatenie pre bezneho Slovaka. V toto osudne rano sa ale chudak datel pustil do prehlusovania tazkej techniky. Zufaly zaletel k susedom oproti a odhodlany prehlusit hluk pochadzajuci z oranzovej masiny odvedla zacal vytrvalo trieskat do susedovej plechovej strechy. Suseda rozospata a zjavne v soku vysla v pyzame na priedomie a len tak tam hodnu chvilu v nepochopeni stala. Potom sa presla hore dole, poskrabala sa po hlave a beznadejne zasa vosla dnu. Mne ako divakovi nebolo pomoci, nedalo sa mi nesmiat ....ved skodoradost najvacsia radost.

Datel mlatil zobakom do tejto susedovie strechy :-)
Ale kazdy mame svoje, mne  priroda nadelila tiez svoj diel. Kazde rano si na trame pred vchodovymi dverami najdem bordel. Povyvlacane pierka, chumace chlpov z nasich maciek a zmes konarikov sa na mna denno denne smeje vo vacsom a vacsom mnozstve, hoc to zakazdym pozhadzujem a odpracem. Darmo sliepnam do zotmenia, nic nepristihnem. Poslednu noc som dokonca opat sfunkcnila vianocnu vyzdobu na dome a tak si asi susedia museli klopkat na celo, ze Slovaci zrejme oslavuju Vianoce i na sklonku jari?
Ani vianocne osvetlenie nepomohlo, rano to tam bolo zas. Nastastie sa tatovi odchadzajucemu do prace podarilo necakane pristihnut budovatela. Drozd si cupkal pred domom a v zobaku mal nachystanu dalsiu varku pod tram ...
Nas tajomny budovatel

...znasa vsetko co sa mu hodi pod tram so svetielkami

Tak mu to zasa raz pozhadzujem na zem a len pokrcim plecami, rovnako bezradne ako suseda s datlom oproti. Co narobime, treba len preckat, ved ich to snad raz prestane bavit.....
Priroda na jar ma svoje caro, ale ticho a pokoj to nie je :-D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára