Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

pondelok 12. mája 2014

Na chvilu zasa studentom

Na tri dni som sa nedavno preniesla akoby 15 rokov dozadu, do cias, kedy som naposledy ako student zazivala atmosferu triedy, pocuvala ucitela a snazila sa udrzat v hlave aspon cast z toho, co sa nam snazil odovzdat. Na tri dni som sa stala sucastou podivneho zoskupenia tunajsich lokalnych Hudson's Hopecanov, vo veku od 10 do neznama. Poschadzali sme sa do vyclenenej triedy nasej tunajsej skoly, aby sme sa stali oficialne polovnikmi. Prihlasila som sa s mangelom na CORE, ktoreho uspesne absolvovanie nam umozni obdrzat "hunting licence".
Na hodinach som sa citila strasne stara, neschopna zapamatat si neskutocne rychlo podany sled informacii.  Bolo by asi zbabele obvinit z toho len a len anglictinu ako cudzi jazyk, vina je uz zrejme i vo mne (skratka mi to uz tak nepali :-) Ujo instruktor si ma vytiahol pred tabulu k stolu, na ktorom lezali zbrane. Stala som tam ako kopka nestastia. "Ktora zbran je "bolt action" , najdite mi 410 caliber". Samozrejme som sa netrafila a namiesto gulovnice som schytila brokovnicu, o spravnej municii ani nehovoriac. Na konci toho trapenia som iba nestastne a odovzdane pokrcila ramenami s hlaskou: "Prepacte, ale nemam potuchy" Sliepnala som v posteli po dva vecery do prirucky a prechadzala znova a znova, co sa v triede narychlo preletelo. Moj zakonity a zaroven i sused v lavici si zatial vedla mna spokojne odfukoval. Bez toho, aby sa doma do toho co i len pozrel spravil nakoniec test aj tak lepsie ako ja. Svet je nespravodlivy....Po uspesnom zakonceni kurzu sa mi potom  niektori spoluziaci priznali, ze so mnou vtedy pred tabulou sucitili. Vraj by tam tak bezradne stali i oni. Somarina, ale potesilo ma to....:-)
Na Slovensku sa tusim pouziva "Lovu zdar!"...ja si to pre svoje osobne ucely premodifikujem na "Sebaobrane zdar!", kedze ta bola pre mna hlavnou motivaciou a pravym ucel tohto trojdnoveho trapenia. Lov prenecham mangelovi ;-)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára