Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

streda 5. októbra 2011

Mesiac cakania a odpovedi

Premyslajuc nad oktobrom, tisne sa mi na jazyk nazvat ho mesiacom cakania a odpovedi. Na nastenke vedla mna mi visi kalendarik s rozvrhom Evkinej skolky, jej dni su zelene. Ked sa pritrafi nieco ine, dolezite, vzdy to do neho zaznacim cervenou, alebo modrou, zalezi od toho, co to je. Svieti mi tam cervena na konci mesiaca, to je Terezkin dlho ocakavany termin na konzultaciu s usno-nosno-krcnym panom doktorom. Caka sa na to vzdy vecnost a i ked uz davno nemala zapal usiek, zima sa este len blizi a moze sa to spustit znova. Ten kolotoc virusov a zapalov usiek, takze budem urcite spokojnejsia, ked jej to tam v tej jej tvrdohlavej hlavicke skontroluju. No a potom rozuzlenie, pre ktore nemam konkretny datum, pretoze neviem, kedy sa ho dozvieme..odpoved z BC. Moze to dopadnut akokolvek ako akokolvek to i dopadne, vsetko sa bude dat zdovodnit. Tak to nechavam na osud, nech sa rozhodne co s nami dalej v tejto zemi. Cokolvek sa zomelie, asi to tak ma byt. 
Niekedy ked v noci nemozem zaspat, mota sa mi to vsetko hlavou a snazim sa vidiet veci ako ich mozno vidia ini. Snazim sa pochopit a zdovodnit si to, za cim ideme. Snazim sa rozlisit, kde su este hranice sna a snahy ist si za nim a kde uz zacina nelogicke blaznovstvo. Ist, ci vobec ist a za aku cenu? Co by ta cesta zanechala za sebou a za cim by sme sa hnali? Ci by bola vacsia "strata", ci "zisk"? Vsetko je to relativne. Viem len jednu vec, keby ta moznost prisla a z akehokolvek dovodu by sme sa  rozhodli predsa len zostat, zostalo by to vo mne navzdy ako zlyhanie. Ako sen, za ktorym som mohla a nesla. V zivote clovek musi niekedy riskovat, vrhnut sa za niecim nelogicky, mozno bezhlavo. Tak ako som mozno ja odisla zo Slovenska do Kanady. Vtedy som to v sebe nerozoberala, bol to sen, mohol byt zrazu skutocnostou, tak nad cim rozmyslat? To iste by bolo s BC, az na to, ze teraz uz mame dve detvaky a v blaznovstvach nas brzdi zodpovednost za ich stastie. Teraz len najst tie hranice. Rozmyslam, ci je lepsie dopadnut ako stastny blazon alebo nestastny racionalista:-) Ale odpoved  na toto  bude zalezat od tej, co ma prist NIEKEDY V OKTOBRI.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára