Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

utorok 6. júna 2017

DEN "243"

Casto tu v Kanade spominam a banujem za mojim veterinarom tam doma na Slovensku. Zlaty clovek, sikovny, ochotny, ludsky....nie raz sa mi s nim stalo, ze namiesto place za radu sa len usmial, mavol rukou a odbil ma s "a za co?... ved som nic neurobil!" Veterinari tu v Kanade boli jednou z veci, ktora ma velmi sklamala. Po par navstevach na prestriedanych klinikach som jednoducho nadobudla dojem, ze za vsetko sa plati...a plati vela. 
Jasper sa nam vcera vratil z celodennych tulaciek az neskoro v noci, s krvavym svarom na uchu, krivkajuc. Po prehmatani, ohmatani od hlavy po paty som nenasla ziadne zjavne rany, len jednu hrcu ako hrasok nad jednym z tesakov. Prespal dolu na gauci a spavy bol i rano. Cakala ma dnes navsteva mojho zubara v Chetwynde, v podstate prec z domu na nejake 3-4 hodiny. Nechala som ho dnu, schuleneho v klbku spat. Napadlo ma, ze tu jeho hrcu aspon odfotim a pri troche stastia to mozno budem moct i bez dohodnuteho terminu ukazat a prediskutovat s nasim veterinarom v Chetwynde. Zabehla som tam hned po zubnikovy vysvetlujuc tete recepcnej co mam s kocurom...."Pockajte, radsej vam zavolam doktorku, prediskutujte to s nou."
Cakala som asi 5 minut, dokym neprisla nasa veterinarka, potriasla mi rukou a pocuvala, popozerala fotky. Poradila, povedala svoj nazor na vec. Ja som nadsene zadakovala a pobrala som sa domov. Presla som asi dva metre v aute z parkoviska kliniky, ked mi trklo...Osoba, a ty si z hrusky padla, ved si v Kanade, treba zaplatit. Nabehla som naspat na veterinu so sklopenymi usami ospravedlnujuc sa. "prepacte, ja som motoch, co vam dlzim za konzultaciu?" pytam sa tety recepcnej. Udivene prekvapene sa zhaci a so smiechom mi odpovie: "Nic! ...ale ake mile od vas, ze sa pytate". Tak som este raz zadakovala a uz sa ozaj na ostro pobrala domov. Ono i ti veterinari su len ludia, dobri a ti menej dobri vo svojom fachu a pristupe. Slovensko ci Kanada...musite jednoducho natrafit na toho spravneho. Nepotesilo ma dnes ani tak to, ze som mala konzultaciu zadarmo, skor zistenie, ze i moj kanadsky veterinar konecne stoji za rec.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára