Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

pondelok 22. augusta 2011

Co boli mamu najviac

Nie, prave teraz nemam ziadnu chorobu a diagnozu.....Som len .....- mama chorych deti. A byt mamou, ked su deti chore veru boli...Bojim sa o ne, spim po kuskoch, zobudena kazdym ich stonom ci vrzganim ked sa prevracaju v postielkach. Vecery inak pokojne, kedy si zvycajne najdem cas tak trochu i sama pre seba su teraz plne uzkosti. Neviem sa uvolnit a na nic sustredit. Film prebehne hlavou akosi bez deja, riadky skacu v clankoch, s tatkom zdielame spolocne ticho, ale kazdy v inom svete...
Zacalo to v utorok, paradoxne hned ako sme sa vratili z kontroly u nasej lekarky. Pozrela len Evkine krive prsteky na nozickach a spytala sa ako ide Terezke oneskorene rozpravanie.  Uz v aute Evka zaspala, co je u nej pomerne nezvykly jav. Bolo mi to podozrive, ale v duchu som dufala, ze nie, ze to nebude zaciatok choroby. Bol :-(
Po 4 dnoch s horuckami 39 C a vracanim sme  ju zobrali do "walk in clinic". Ujo doktor, vrtky a akysi rychly pokukal, posvietil do usiek, pohmatal brusko a vraj: "Zapal usiek". Dostala silne antibiotika, ale horucky boli stale tvrdohlave. V prve rano po davke antibiotik jej chudatku zacali krvacat dasienka a vyhodili sa jej afty v ustockach. "Bolia zubky, boli jazyk.."Viem ako to boli mna, mamu, nie to este dieta:-( Vystrasilo ma to. Horucky prespala, papat jej nechutilo a teraz uz i bolelo. Presedela som vecer a polku noci za internetom, skumala, citala.  Vysliedila som, ze jej problemy v ustockach mozu teoreticky sposobovat i prave zacate antibiotika :-( Volala som na telehealth, so sestrickou u nasej family doktorky, pisala som Martuske - nasej doktorke v rodine, kade tade som zbierela  rady a nazory. Tak pre pokoj v dusi a istotu, ze sa nic nepodceni pojde zajtra s tatkom spat na kliniku k rychlemu ujovi doktorovi, aby zasa kukol, posudil a usudil co je vo veci a ako dalej..
Zatial samozrejme zahadna pliaga preskocila i na Terezku. Virus nevirus, choroby u nas vacsinou skacu z jedneho detvaka na druheho. Zatial len mierne zvysena teplota,  ale nic zrazu nechuti ako zvyklo a preto to treba po dlhom zvazovani vyplut. Objimajucu vsetkych svojich plysovych mackov, kamaratov v postielke ju ukladam spat a trpnem ci nepreplace noc. Tak i dnes len cakam a bojim sa co bude dalej, ci lepsie, ci nebodaj horsie..?
Byt mamou, coraz viac si vazim zdravie a chvilky, ked je s nami. Choroby blizkych, hlavne tych malickych, unavuju a bolia viac ako nase vlastne. Tak len dufam, ze to tie moje deti  skoro prejde a zasa budem vecer unavena z ich blaznenia, nie starosti ako im pomoct....

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára