Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

utorok 23. augusta 2011

Pliaga virus, Zemetras vsade navokol, tornado v Goderich...a?

Sedim za stolom a pomaly uchlipkavam z horucej mediciny proti chripke. Ano, zjavne si ta pliaga, co sa vyblaznila na Evke a Terezke nakoniec nasla i mna. Ani nas tatko nie je vo svojej kozi, to asi aby  mu nebolo smutno, ze zostal bokom. Boli ma cely clovek a vlastne nic konkretne. Nohy tazke ako po vystupe na konciar, hlava sa toci a zmateny zaludok nevie co chce, ale vie, co nechce. Som sama, Terezka sa hra hore v postielke a tatko s Evkou sli za doktorom prekonzultovat  jej bolave ustocka. Horuci liek mi pomaly udiera do hlavy a ja mam zrazu pocit, ze uz uz omdliem. Mota sa mi hlava, tak sa radsej pridrzim hrany stola......ale ten sa chveje, i monitor predo mnou, hojda sa mi hladina mojej mediciny v hrnceku, i mineralka vo flasi na vedlajsom stole. Deje sa nieco so mnou, ci zo svetom okolo mna???? Nechapem.....
O malu chvilocku uz media chrlia spravy o zemetraseni s epicentrom vo Virginii, USA. Podla sprav zasiahlo i Kanadu, od Ontaria az po New Brunswick. Len na kratky okamih, par sekund, ale tak  zmatocych a sokujucich. Co moze byt beznadejnejsie  ako zrazu nemat pevnu podu pod nohami, a to  teraz nemyslim obrazne? Nastastie tu navokol sa nam zivot zachvel len na chvilku. Nesediet tu v pokoji za stolom ani to mozno nezaregistrujem. Tato tu chvilu netusiac presoferoval niekde na dialnici a o zemetraseni sa dozvedel este za jazdy z radia.  Odznelo skor ako si clovek stacil uvedomit, coho je prave akterom..Nastastie!
Citajuc o tom spravy na internetovych strankach niektorych slovenskych dennikov, je mi smutno z par komentarov v diskusii pod nimi. Je TO smutne, aky sme my Slovaci niekedy narod. Zavidime si i nos medzi ocami, i zemetrasenie, ked ho niekto zazije v USA. Ale nakoniec ved tak mu treba, naco sa tam zo Slovenska trepal..
"Dve veci su nekonecne: vesmir a ludska hlupost; ale vesmirom som si nie isty" A. Einstein....
Zda sa, akoby i nasu zem trapil nejaky virus, ako nas ludi / mravce, behajuce po jej povrchu. Nakazlive zemetrasenia, zaplavy, poziare, tsunami, tornada... Katastrofy preskakuju z jednej krajiny na druhu,  ako kvapockova infekcia, devastujuc rozne kuty zeme a ludi tam zijucich. Raz tam, raz onam, obrazky zniceneho kazdy den na titulkach novin. V nedelu to "schytal" Goderich. 183 km na sever od nas, inak daleko, ale tym, co sa stalo tak strasidelne blizko. Aj my sme tu uz raz zazili varovanie pred tornadom, ale nakoniec sa chvalabohu neukazalo. V Goderich bohuzial ano....
Goderich storm damage

Goderich...
S hrozou sledujem dalsiu spravu v novinach o bliziacom sa Hurikane Irene. Ocakava sa, ze zasiahne vychodne pobrezie USA a spekuluje sa i o moznom dopade na niektore oblasti Kanady:-( Len dufam, ze tu ho nijako nepocitime....
Hurikán Irene zosilnel, zasiahne východ USA


Tak na dnes dost hroz, snad uz bude lepsie, aj v nasej rodine aj v nasej krajine. Snad si uz vsetky katastrofy a pliagy vybrali svoju dan...

AKTUALIZACIA: Je streda doobeda a meteorologovia prave vydali varovanie pred silnymi burkami a moznym tornadom hroziacim vo viacerych oblastiach Ontaria (zahrnajuc i nas) na dnes vecer :-(Tak zostava  len dufat, ze nas to minie.....

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára