Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

štvrtok 25. augusta 2011

Prvy stupen, druhy stupen...Tornado:-(

Dna 24. augusta 2011 som nezostarla o 24 hodin, ale snad o rok. Od mala malinka sa bojim burok. Bleskov ako zableskov dna na nocnej oblohe, hromobitia, co zatrasie celym domom. Nie, to ozaj nie je  pre mna...Zacat den s vystrahou TORNADO WATCH pre cele juzne Ontario bolo teda horsie ako zly sen.
Urcite ten strach vo mne znasobila i nedelna skaza mestecka Goderich, mala som  v hlave cerstvy priklad toho, co take tornado dokaze. Media cely den chrlili aktualizacie stavu, informacie o tom, co robit ked to pride, kde sa skryt, co si nachystat ako zachranny balicek... A ja som nervozna a vystrasena do piky kosti sledovala nebo, poryvy vetra a najnovsie aktualizacie na pocasnickej online stranke. Az do noci, kedy cely ten cirkus mal zacat...
Tornado WATCH znamena prvy stupen nebezpecenstva, je vyhlaseny, ked su idealne podmienky, aby tornado vobec vzniklo. Druhy stupen, Tornado WARNING je vydany uz zvycajne vtedy, ked tornado bolo videne volnym okom, alebo bol zahliadnuty lievikovy mrak, alebo najcastejsie radar indikuje bliziacu sa formaciu tornada. TORNADO red alert - cervena vystraha znamena uz konkretne kroky, v podstate taky pohotovostny krizovy management, co a ako treba zacat konat:-(
Farby na obrazkoch nizsie znamenaju intenzitu zrazok, od slabeho dazda v slabozelenej  az po krupy ako basebalove lopticky v ruzovej az tmavofialovej.
Nebudem tu opisovat moje infarktove stavy, ktore som prezivala s kazdou aktualizaciou . Zazili sme si vsetko, od WATCH, cez WARNING az po TORNADO red alert:-(Staci ak tu chronologicky zoradim par obrazkov...
Nakoniec neprislo...... som rada, ze sme sa nestretli a dufam, ze sa ani nikdy neuvidime! O polnoci som si lahla vycerpana spat az po uisteni, ze vsetko je uz ukoncene,  a uz ziadne nebezpecenstvo oficialne nehrozi. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára