Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

streda 8. februára 2012

Zapisky z Nadeje...cast 2.

Od tatka:
.... je rano. Unava je prec a nalada je hned lepsia. Spal som dlhsie ako som planoval, ale oddych som potreboval. Von je velmi sviezo ale obloha je cista. Idem nastartovat auto, aby sa vnutro vyhrialo. Otocim klucik a mam pocit ze namiesto oleja mam v motore med alebo molasu. Horko tazko nastartuje. Zle svetielka na pristrojovej doske su tam stale, pribudol indikator nizkeho tlaku v pneumatikach - parada, co este? Pozeram na teplomer - v noci bolo minus 32. To mozem byt rad, ze som nastartoval. Sused vedla nemal to stastie. Takisto to vysvetluje, preco som zo spanku pocul auto druheho suseda bezat celu noc.

Rekapitulujem stav. Nachadzam sa vo White River, asi 380km od Thunder Bay. Obvolavam koho sa da. Agenta, co ma na starosti poistku na auto, Nissan dealership - servisne oddelenie a aj financne. Nastastie som kupil k autu to najlepsie dodatocne poistenie. Kontrolky na pristrojovej doske neblikaju, ale trvalo svietia a to je dobre znamenie. Povodne riesenie nechat auto odtiahnut z miesta kde som, je teda zmenene. Pomaly mam dojst do Thunder Bay a doniest auto do Nissan servisu. Rychlo nalozim do auta co som vylozil predchadzajucu noc a uvedomim si, ze som sa zabuchol. Zvonim na majitela motelu, o 5 minut prichadza jeho zena a otvara mi izbu. Nissan dealership v Thunder Bay je otvoreny do siestej vecer. Pre istotu volam, davam im vediet, ze pridem. Dozvedam sa nie velmi dobru spravu. Servisne oddelenie zatvaraju uz o stvrtej. Rychlo na cestu, casu je malo.

Den je krasny, slnecny, zimny. Aj autu akoby sa odlahcilo. Vsetko ide ako keby sa nic nestalo. Iba tie sproste kontrolky svietia. Idem pomaly, nevediac co je so zadnou napravou. Pomaly zacinam ziskavat pocit, ze to s autom nie je vobec take zle, ako som si myslel. Potvrdia mi to v Nissane? Prichadzam do Thunder Bay, je tesne pred pol stvrtou. V servise su velmi vztriecni. Hned ma zoberu dnu. Mechanik prichadza po 10 minutach a prinasa dobre spravy. Auto je v poriadku, jedine poskodenie je senzor v zadnej naprave majuci nieco docinenia so zamykatelnym differencialom. Vraj sa tieto senzory kazia dost casto a vedia mi to vymenit v zaruke. Vysvetlujem, ze nemam na to cas. Mechanik teda senzor len odpoji, dofuka prave predne koleso nitrogenom a mozem vyrazit na cestu. To vsetko bez toho, aby mi nieco vyuctovali - dobri ludia.

Povodne som planoval, ze do Thunder Bay pridem na konci prveho dna. Nepodarilo sa. Nevadi. Hlavne, ze mozem pokracovat podla povodneho planu a zlozit prives v Edmontone. Je asi pol piatej vecer a ja opustam Thunder Bay. Idem smerom na Kenoru, ktora je vzdialena asi 480km. Cestou krizujem casovu hranicu a teda ziskavam hodinu. Dalsich 50km na zapad od Kenory je hranica Ontaria a Manitoby. Je neskora noc a vsetko je zavrete. Tak ako doteraz, aj tu si vyvolam momenty, ktore sme s Luckou zazili, ked sme pred par rokmi vyrazili na poznavaciu cestu krizom Kanadou. Vtedy sme hranicu krizovali cez den a zastavili sa tu nieco zjest a ziskat informacie z informacneho strediska. Tato cast Manitoby este vobec nie je rovina a tak sa Xterra stale trapi s vyskovymi rozdielmi. Okolo druhej v noci zacinam citit unavu. Zastavujem na najblizsom odpocivadle a par hodin driemem v aute. Nad ranom pokracujem smerom na Winnipeg. V nadrzi zacinam mat malo benzinu. Nanestatie je noc a na okoli nie je ziadna pumpa. Indikator prazdnej nadrze svieti uz nejaku dobu, ked konecne najdem Shell-ku. Sice je zavreta, ale na kartu je mozne natankovat. Aspon to zo zaciatku tak vyzeralo. Po zasunuti platobnej karty si automat pyta zlavnu kartu. Kedze ju nemam tak zvycajne stlacim tlacitko "No" a mozem tankovat. Tato pumpa si vsak tvrdohlavo pytat zlavnu kartu a ja nie som schopny to zrusit. Takze netankujem. Winnipeg je 20km daleko a mne  ostava len dufat, ze mam dost benzinu.

Nemam. Tesne pred Winnipegom mi zdochyna motor. Vsetky rezervne nadrze su v privese. Neuvedomujuc si vonkajsiu teplotu, vyberam nadrz s bezinom, a zacinam plnit auto. Na tele nemam pocit extremneho chladu, ale zrazu si prestavam citit ruky. Horko tazko dotankujem, len polozim nadrz na zem a bezim sa hriat do auta. Niektore prsty na lavej ruke mam uplne biele, omrzliny sa budu hojit zo 3 tyzdne, to ale v tej chvili este neviem. Ani to, ze tu noc bolo vonku minus 27. Po par minutach sa uz citim lepsie a tak si beriem rukavice a idem zbalit nadrz a zatvorit prives. Pokracujem do Winnipegu, kde dotankujem a kupujem si kavu a ranajky. Nemam dovod sa zdrzovat a pokracujem. Ontario mi zobralo 2 dni. Prejst Maitobu a Saskatchewan mi zaberie 1 den.

Od Winnipegu je Manitoba sama rovina a to iste plati o celom Saskatchewane. Cesty su ciste a pocasie v pohode. Je sobota vecer a ja rozmyslam ako to spravit, aby som bol v novej robote nacas, a sucasne, aby som v klude stihol vylozit prives v Edmontone. Zvazujem stravit noc v moteli, aby som bol rano cerstvy na zvysok cesty do Edmontonu a na vykladanie. Najst motel vsak nie je az take jednoduche ako to bolo v severnom Ontariu. Tam su motely popri ceste a lahko viditelne. V Saskatchewane su vsak skovate v dedinkach leziacich kilometer-dva od dialnice. Ten, kde som spal som nasiel vlastne nahodou, ked som odbocil z dialnice - nevediac najst ubytovanie, snaziac dostat sa spat. Bolo pred desiatou vecer a uz skoro zavreli. Rychlo ma ubytovali, zaplatil som a mohol som stravit noc v teple a na posteli namiesto sedadla auta. V tejto chvili mam za sebou 3350km a som 3 dni na cestach. Zajtra ma caka vec, na ktoru sa tesim cely cas. Konecne sa zbavim privesu.

.... pokracovanie na buduce ...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára