Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

streda 15. marca 2017

DEN "168"

Dnes mi prisla do mojej facebookovej  virtualnej schranky otazka:
"Je v Kanade vyssia zivotna uroven ako v CR a na Slovensku?"

....nuz co na toto odpovedat? Da sa vyhriebst na internete nejaka zodpovedajuca statistika, tabulka a analyza, ale do istej miery je to i vec subjektivna. Zivotnu uroven ja osobne napriklad chapem ako kvalitu zivota, ktory clovek niekde vedie. Ci ma vsetko co potrebuje, ci ma moznost dosiahnut zivot aky je pre neho vyhovujuci az idealny. Ci existuju objektivne vonkajsie podmienky a staci len zapojit svoju snahu a schopnosti na to, aby si ten clovek zil spokojny zivot. Ked niekomu rozpravam, ze chodime prat do mesta, lebo doma pracku nemame, ze nosime vodu z mesta do cisterny v zemi, ze v zime kurime najma drevom v peci atd....tak casto pozorujem reakcie v zmysle:" Fiha, wow, taky spiatocnicky zaostaly styl zivota? Fakt?no chuda..."
Nie, nelutujte ma/nas, nasa zivotna uroven je vysoka. To ako a kde tu zijeme sme si vedome a cielene vybrali sami. Sli sme si za tym, presne za tym co mame teraz. Mali sme na vyber vselico a vybrali sme si toto. Existuju iste pre nas pozitivne specifika nasho tunajsieho existovania, ktore by sme na Slovensku tazko nasli. Cosi podobne mozno, blizke, ale stale by to nebolo ono...
Zivotna uroven ma u mna viacere roviny. Nejaku objektivnu - meratelnu statisticky...a subjektivnu - tu, ktoru si viete zmerat a urcit len vy, podla vlastnych kriterii...
Tot moja podivna uvaha na dnes :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára