Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

sobota 16. júla 2011

Interview, prirodne a ine katastrofy....

Vcera som schytila obe detvaky a odisla s nimi na 3 hodiny tulat sa k jazeru. Nechali sme tatka sameho, v nasmu domu uz len v noci prirodzenom tichu, aby bez rusenia zvladol telefonicky pohovor na pracovne miesto v Hudson's Hope. My sme zatial v kampingu okupovali smykacky, hojdacky, pieskoviska, prechadzali sa dookola (co uz Evka po case zistila a protestovala, ze podvadzam:-) aby si deti unavili nohy a ja zamestnala mysel. Ale duchom som bola i tak cely cas s nim, kontrolovala hodinky  a drzala palce. Vracajuc sa domov nam v radiu hrali "Beautiful day"( Krasny den) od U2 a ja som si pomyslela, ze to je mozno dobre znamenie a povzdychla si "...no, len aby ten dnesny taky bol...:-)" Tatko mal sice z pohovoru celkom dobry pocit, ale ako to cele naozaj dopadlo sa dozvieme tak za dva tyzdne....?
Zasa tie moje sny, vsak? Ale uz nielen moje....:-) Par dni dozadu sa mi snivalo o tornade. Stala som pokojna v nasej kuchyni a pozorovala priblizujuci sa lievik na pozadi tmavosivych mracien. Nepanikarila som, nerozmyslala kde su doklady, co schytit skor a ako  ujst co najdalej. Mala som jednoducho pocit, ze kym som dnu v nasom dome, nejako to prejde pomimo. Mozno poskodi nas dom, ale nam sa nic nestane. Po chvili tornado naozaj zmizlo a zostalo len unavene pochmurne nebo...
Tornado v mojom sne je len obrazom chaosu vo mne, mojich emocionalnych pretlakov a vybuchov. Momentalnej nervozity z pomaly kadecoho, na cele s moznym stahovanim sa do BC a Terezkou vo vyvojovej faze trieskania sa o zem a placu pre kazdu malickost. Tornado ako obraz vsetkych zmien, ktore este len mozu prist a pocitov, ktore sa okolo mna a vo mne prave tocia. Metaforicka veterna smrst s potencialom zmiast ma z mojho bezpecneho miesta na zemi, rozmiest pokoj a istotu v mojom zivote a dusi....
Dom v snoch symbolizuje psychiku, nase vnutro.
Mozno do zivota nasej rodiny pridu zmeny, uz su na obzore, prevratne a rychlejsie ako sme cakali. Ale ak budem silna vo svojom vnutri a nezacnem pochybovat o svojich moznostiach, schopnostiach a rozhodnutiach, neprevratia mi zivot naruby. Musim si viac verit a utisi sa vsetko co na zaciatku  vyzera strasidelne...
Tuto noc prisla k tatovi do sna povoden. Najprv len pomaly v dialke a zrazu bola voda v dome uz po kolena a nic sa nestihalo zachranit. Povoden ako jeho potlacane nahromadene pocity, strachy a tuzby, vnutro zaliate stresom a obavami. Inokedy stabilna hladina sa zdvihla, az sa preliala z koryta, kde emocie ako rieka dovtedy plynuli kludne. To asi len velke zmeny, ocakavania ci sklamania ich ako neutichajuce silne dazde mozu v okamihu zmenit na valiacu sa masu vody. Zivel, ktory vam nedaruje ani sekundu na rozmyslenie. Povoden je i metaforou tuzby zmiast stare z povrchu zemskeho a zacat uplne odznova. Tuzbou nasho tata je zacat uz konecne nas zivot v BC a zabuchnut dvere za Ontariom, kde to ako mi povedal "uz nemoze vydrzat a kde si uz nevie najst nic, co ho tesi...":-(
Neviem, ci moje tornado zahrnalo i zmenu, ktora mna osobne caka uz o par dni. Z opuchnuteho a bolaveho dasna sa totiz vyklula infekcia a zapal pod plombou a kedze na jeho akukolvek zachranu by podla nasho zubara aj tak nezostalo dost zubu, najlepsie bude vytrhnut ho. Neviem co ma teraz boli viac, ci zub samotny, alebo skutocnost, ze vo svojich 32 rokoch pridem o cast svojho trvaceho chrupu;-( Mozno je to len jesitnost, ako u kazdej baby pokial ide o jej usmev, alebo len holy fakt, ze neodskriepitelne a "hmatatelne" starnem, co ma hneva ;-) Zostalo mi len vybrat si medzi "rychlou smrtou" od Jeffryho (nas zubar) v utorok, alebo terminom v nedohladne najpravdepodobnejsie niekde v Londone s kompletnym uspanim. Kedze som zvladla uz dva porody bez epiduralky, nebolo o com dumat. Aj tak ma ale tento verdikt cestou domov zmohol natolko, ze som napriek podivne smerom ku mne artikulujucej vodicke na krizovatke zabocila v protismere do jednosmerky sucasne s mojim odpovedajucim velavravnym posunkom, nech uz na mna nesibrinkuje rukami a pohne sa konecne. Niektore spravy ocividne ovplyvnuju moju schopnost bezpecne soferovat :-(

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára