Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

streda 6. júla 2011

Moje lasky

Spominam tu tatka, Evku, Terezku, Chiba...moje lasky, ktore tvoria moju rodinu. Zasluzia si, aby tu mali cast len o nich a pre nich, pretoze su to najdolezitejsie, co mam...

TATO
tato fotka bola odpovedou na moj inzerat :-)
V minulej casti som ho sice prirovnala k tigrovi, pravdou ale je, ze nas tato je lev. Obcas tvrdohlavy,  vzdy protivny ked ho prave zobudite (co si potom ale vobec nepamata!), milujuci svoju rodinu, filmy o konci sveta a kadejake technicke hracky, ktorym ja vobec neroumiem. Najlepsim zakuskom je prenho klobasa, harula a praskove kakao. V second handoch neprejde okolo kniziek, aby si nejaku neodniesol domov, nevadi, ze uz taku ma, lebo ju aj tak nevie najst;-) Z vedeckych kapacit uznava Cimrmana a v hudbe prevazne to, co by zobudilo i mrtveho. Nema problem zaspat v ludoprazdnom kempe, daleko od civilizacie, v hlbokych lesoch BC, ale musim  ho prist ratovat pred kazdym pavukom. Lev, ktory odisiel z Banskej Bystrice do Kanady,  kde usiel z pazurov vydajachtivych Jehovistiek, a ked mu tu po case zacalo byt samemu smutno, nasiel si mna na slovenskej zoznamke. Tak sa zacala nasa spolocna cesta.... a preto som ja teraz tu :-)...
poziarnikom mne pre radost :-)

EVKA
Evicka je mala kopia svojho tatka, az na to, ze nie je lev, ale skorpion. Tvrdohlave a srdite sidlo, ktore nas vsetkych lubi a objima niekolko krat za den. "Prosim  lubit aj boztek" pocut samozrejme hlavne vtedy, ked "neslucha"(neposlucha) a zacneme sa preto na nu hnevat. Najradsej ma dinosaury, auticka, plastelinu, "kakauko" a gumene dazdovky. Chodi spavat s gumenym zralokom a delfinom. V skolke na zdesenie spoluziakov chyta do ruky dazdovky, ale boji sa pavukov. Je schopna sediet za stolom a "nejest" aj pol dna, hoci jej navarim presne to, co chce a vymyslim rozne motivacie, aby to z taniera zmizlo v prijatelnom case. Nas maly Kanadan je prave vo faze nerozlisovania a nerobenia si tazkej hlavy z dvojjazycneho sveta, ktory ju obklopuje, takze vety typu: "Vidlicka ma vela pichs on","Because, I'm trying to hojdat tu" alebo "Ja idem get back to the obliekat" su u nas na dennom poriadku.

TEREZKA
Terezka je nas druhy skorpion, tvrdohlavy uz od bruska, kedze sa jej na tento svet ale vobec nechcelo.Mala prist o 10 dni skor, byt vahy a uzit si viac svojich starych rodicov, ktori sem  prileteli, aby s nami chvilu pockali na jej prichod a pomohli s babatkom v najtazsich prvych dnoch a tyzdnoch. Kedze meskala, uzili si ju snad len 3 dni :-( Vraj je skor po mne. Bolievaju ju uska ako mna ked som bola malinka, boji sa burok ako ja, usmieva sa na macky a nezaspi bez dvoch plysovych medvedikov v naruci. Maly kazisvet, ktory uz dohryzol a dotrhal skoro vsetky leporela a porozbijal vsetko, co sa rozbit teoreticky dalo. Vsetky spodne police, kde mavala Evka vzdy kopec hraciek su teraz kvoli Terezke prazdne :-(

CHIBO (Rupert Archibald)
Chibo je taky nas "podivin". Prisiel k nam prvy ako darcek pre mna, ale zo vsetkeho na svete najviac  miluje tata. Toto puto medzi nimi je obojstranne. Tatka som zazila plakat iba 2 krat v zivote a  raz to bolo prave vtedy, ked sa Chibo stratil v Londone...Ked nie je tato doma, alebo sa mu nevenuje, stacia Chibovi i  jeho veci, zvlecene niekde ako po husenici. Tak sa v nich usalasi, vyvala, vysucha, vymazne, az kym nie su cele zachlpene. Jeho uslachtily povod v podstate znamena, ze by mal svoj zivot prezit len vo vnutri a nevystrcit ani fuz von. Kedze to ale nie je Chibov pripad, uz par krat sme ho zachranovali a skladali zo stromu, kde celkom prisiel o par pazurov, zrejme po uteku pred psom. Inak sa mu ale normalny macaci zivot celkom dari a div sa svete, nema problem ulovit mys, chipmunka, ci dokonca mensieho hada...

JASPER (Jasper Liam)
Jasper dostal meno po Jasper National Park, na pocest nasho prave skonceneho vyletu napriec celou Kanadou. Adoptovali sme si ho ako jedneho z asi 4 sestyzdnovych maciatok ponukanych cez utulok.  Bol malickym spiacim sivym klbkom, ktoreho som si "na chvilu" vzala do dlani a z tej chvile sa stalo "navzdy". Jasper je nas "nezmar," silny,  odolny, zdravy, odvazny, a milujuci deti. Vzdy prvy na pohladenie a posledny, vracajuci sa z potulok. Ked idem s kocikom na prechadzku, pojde za mnou i kilometer, zufalo mnaukajuc, obzerajuc sa, ci nejde auto...ale pojde. Necha si zo sebou robit cokolvek, co si deti zmyslia a nikdy sa na nic nestazuje. Pochyta vsetko co sa hybe okolo domu a hrdy nam to polozi pred prah...

PU (Belami - Pooh)
Jedina slecna medzi nasimi mackami, co i patricne vyuziva a zneuziva. Najokatejsi prejav tohto jej postavenia je ocista, ktorej sa jej vzdy dostane od Chiba ci Jaspera kedykolvek k nim pride a nastavi cast kozuska, ktoru treba olizat. Uz dvojnasobna maminka, naladova, odmerana, opatrna vo vztahoch i v tom, ako daleko od domu sa zatula. Najradsej od vas odbehne prave vo chvili ked ju uz uz mate. Potom nezostava nic ine, len pockat, kym ju tento oblubeny vrtoch prejde a sama pride az k vam.

MINO (Minou Cocoa)
Mino je oficialne iba "replacement"- nahrada od chovatela za Coca, predchadzajuce maciatko, ktore nam nanestastie uhynulo. Ale da sa nahradit ziva bytost inou? Mino nie je Coco, hoci ma po nom v trocha zmenenej podobe svoje druhe meno. Je nasim "chovnym " kocurikom, jedinym z nasich maciek s privilegovanym postavenim zivota striktne len  s nami v dome. Nikdy  nechodi  von, nikdy nenocuje v macacom domceku pri bazene s ostatnymi. Preslachteny, precitlively na vodu z kohutika a papajuci len specialne granule od veterinara, bohuzial :-( Vyhybajuci sa neznamym, utekajuci pred detmi, pride ku mne az ked vsetko ostatne v dome uz zalahne a spi. Postazuje sa a poliska..

YASHKA (Misty Alaska)

Moj vianocny darcek spred dvoch rokov. Taky nas hyperaktivny, jemny, oddany, voci inym psom podriadeny "kazisvet". Na svedomi ma mimo ineho asi dva rozhryzene voditka,  kopec  skantrenych gumenych piskacich hraciek, zakakane roztrhane plienky okolo celeho domu, dieru v najdrahsom kociku aky snad existuje a prehryznuty internetovy kabel. Neobsedi, nepostoji, just nepride ked ju volam a radsej bude napriek nebezpecenstvu a mojmu hnevu nahanat kazde auto, rutiace sa okolo nej. Jemna a nezna k detom, ziva a blazniva ako ony..:-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára