Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

piatok 8. júla 2011

...tam, kde som uz davno nebola

Nie je spanok len akousi dovolenkou tela i duse, kedy cele nase JA nic nemusi? Kedy telo len tak vegetuje a mysel plynie bez zakonov logiky? Co to teda bolo tuto noc? Nadcas? Pomsta podvedomia? Vykrik umlciavaneho vo mne? Povedane po lopate - tazky sen, plny slz a emocii. Pribeh zo Slovenska bez hlavy a paty a na konci jedna zmysluplna veta mojho otca: "Lucka, uz si tu davno nebola"......
Nie, nepotrebujem snar, nebolo to o tom, co bude, ale o tom, co je. Sokujuco zrozumitelna sprava z mojho vnutra:-(
Esteze ma ten celonocny des zobudil velmi skoro rano  a dal mi tak sancu dokoncit ranne povinnosti s detmi, mackami a psom este pred tym, ako sa tu zastavila suseda Louise. Byva sama v bielom domceku na krizovatke nasej prasnej a hlavnej cesty. Byvala ucitelka, ktorej radostou a motivaciou do kazdeho dna sa stala praca pre malicku komunitu nasho najblizsieho mestecka Highgate. Zastavila sa u nas, aby si odo mna prepozicala par vysledkov mojich tvorivych zachvatov v nasom dome. Pojdu na tyzden na vystavu k par dalsim, vytvorenym talentovanymi ludmi v nashom okoli. Tak moja noha po dlhom case opat raz vkrocila do kostola...... alebo nie? :-) Uz veru nie do "United Church", ale do "Mary Webb Centre" som  Louise pomohla preniest moju tazku malovanu truhlicu, dvierka z kuchynskej linky, Evkin stolcek k umyvadlu a obrazok rysa. Stravila som s nou  pol dna v kostole-nekostole, s pribehmi o najdenej, stratenej a opat najdenej kompletnej kostre pravekeho slona v Highgate, o prvej poste v tomto mestecku a o Mary Webb, ktora presla peso z Highgate az do Toronta (dnesnych 260 km po dialnici) a spat len aby ziskala doklad na svoju farmu. Snad po prvy krat odkedy tu byvame som mala pocit, ze citim ducha tejto komunity..

Highgate mastodon:
Highgate mastodon huge find and large loss for Chatham-Kent
Mary Webb story:
Mary Webb Gosnell
Louise sa spolu s par dalsimi nadsencami podarilo zachranit toto miesto, kde ludia prestali chodit aby mali blizsie k Bohu, ale zacali, aby mali blizsie k umeniu a kulture. Ked vymiera viera v ludoch, osirie i kostol. Stane sa z neho len prazdna budova s velkymi nakladmi na prevadzku, neskor zrovnany zo zemou, alebo ak je v technicky dobrom stave, nezvycajna nehnutelnost na trhu s realitami. Bol to pre mna sok prvy krat vidiet kostol ako rodinny dom. Ako keby Boh supol svoj pribytok na MLS (celokanadska stranka s realitami). Tunajsie kostoly maju zachody, preferovany open concept a zovnajsok, ktory vas ako noveho majitela takehoto domu urcite odlisi od vsetkych susedov. Ale pre mna budu stale miestom, ktore ma a vzdy bude mat az prilis silneho ducha a charakter a kde by som sa bala vypustit skarede slovo z ust (pritrafi sa):-).
Kostol v Highgate - Mary Webb Centre
Mozno je to len akasi recyklacia, kedy sa znova vyuzije vsetko, co sa vyuzit da, preda a prerobi kazda budova, ktora ma este sancu. Mozno je to v tunajsich ludoch, ze neprikladaju veciam prilisnu vahu v tom, naco boli prvotne urcene a nerobi im problem vidiet ich v inych farbach, s novym majitelom ci ucelom. Vela veci je tu oproti Slovensku akosi castejsie v obehu, od nehnutelnosti na markete, satstva v second handoch, pracovnych miest az po manzelstvo "na cely zivot":-)?
Kostol?
uz nie, rodinny dom :-)
Zeleznicna stanica?
...byvala, teraz rodinny dom :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára