Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

štvrtok 9. júna 2011

Moje prvotne soky

Pamatam si, ze moje prve mesiace tu boli poznacene jazykovou barierou, mozno hanblivostou vobec pouzit moju knizkovu anglictinu z gymnazia. Informacie sa ku mne dostali, chvilu trvalo, nez sa tam hore spracovali a prelozili. Potom chvilu trvalo, kym sa moja reakcia prelozila zo slovenciny do anglictiny no ak ked som bola pripravena vypustit vysledny produkt z ust, bolo uz davno neskoro. Vacsinou sa uz tema davno zvrtla a moju odpoved uz ani nikto necakal. Horsie bolo, ked som musela reagovat rychlo a to je prave najvhodnejsi cas na rozne trapasy a chyby. Na prvej priecke u mna zostava moja odpoved pri ziadani o Health Card, kde sa ma pani spytala, ci  chcem darovat svoje organy....na co som jej ja pohotovo odpovedala "Este nie". Co je sice pochopitelne, kedze by ma urcite teda aj s mojim suhlasom neporcovali a nerozdavali este za ziva, ale ako odpoved to bolo teda prinajmensom necakane. Spominam si na rozne obrazky, ktore vo mne na prvy krat vyvolali vybuch smiechu, na vyjavy, ktore sa casom stali akesi bezne a uz ma nesokuju. Neprekvapi ma, ked sa otvoria dvere auta a najskor sa z neho vykotula asi 50 poharikov Tim Hortons az potom vodic, neprekvapia ma ludia v kratkom tricku a sandaloch, ked ja uz skoro vytahujem rukavice a sal, neprekvapi ma sada sadrovych trpaslikov ci inych potvor zdobiacich travnik pred domom, neprekvapi ma, ze sa kazdy pyta ako sa mam a hned si aj odpovie "I'm fine, thanks", hoci ja som este ani nestihla odzdravit.....Raz som sa spytala dievcat na kanadskom fore, ako by opisali ci charakterizovali typickeho Kanadana. Bolo to pre ne tazsie ako som si myslela a vysledok bol asi tento: Kanadania su roznorodi a pysni na to, ze nie su Americania...:-) Pre mna ako cloveka zo strednej Europy su urcite ini, v mnohom ma stale prekvapuju a ucim sa im rozumiet, a tak to bude asi do konca mojho zivota...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára