Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

streda 9. novembra 2016

DEN "43"

Mama je velmi cistotny clovek. Soboty u nas boli co pamatam vyhradene upratovaniu. Kazdy detvak mal svoj diel - jeden vysaval, druhy prasil deky, vaknuse, umyval topanky...Vianoce ci Velku noc predchadzalo velke upratovanie, utieral sa vsade prach, lestil sa nabytok, upratoval spajz. Ako mala som popchala svoje hracky ci vselijake poklady kade-tade, v mojom chapani to bolo upratene. Ked to mama objavila, vsetko slo na zem a muselo putovat na svoje vyhradene miesto - naporiadok. Kolko krat som somrala, pretocila oci, povedala sama sebe, ze taketo cirkusy nikdy robit nebudem. Mamine upratovania som nazvala "zachvaty".....
Bum, teraz po x rokoch som skoro taka ista. Ked ma prejde trpezlivost s tym, ze deti poskryvaju hlava nehlava veci tam, kde nemaju co robit, putuje vsetko na jednu velku kopu na zemi a detvaky z tadial triedia ako Popolusky. 
Dnes si tak sedim, dopijam rannu kavu a do izby sa prederie slniecko. Makke prijemne svetlo, ktoreho sa nam tuto jesen prilis nedostava. Je vzacne, krasne, magicke. Teda bolo by, keby moje okna neboli v hrozostrasnom stave. Dostavil sa moj vlastny "zachvat"...hodnu cast dneska som teda stravila umyvanim okien. Sli dolu i sietky, povysavala som z nich co sa dalo. Smudlila a lestila zvonka, zvnutra, vsade kde som dosiahla. Slniecko si zasluzi volnu cestu do domu, nie predierat sa spoza prachu a smuh.....
Niektore veci v nas zreju casom a hoc za mladi pochybujeme, ze v nas vobec su, objavime ci uvedomime/prizname si ich neskor. Naucime sa s nimi zit a prijat to, ze su nasou sucastou, zakorenene v genoch, v spomienkach, v rutine, ktora nam mozno niekedy nebola po chuti, ale i tak nas zmenila a dostala sa nam do krvi. Detvaky len prekrutili oci nad mojim dnesnym  zachvatom, ale stavim sa, ze o x rokov budu robit to iste :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára