Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

štvrtok 10. novembra 2016

DEN "44"

Predstavte si krizovatku, na Slovensku by jedna cesta bola oznacena ako hlavna, druha co ju krizuje vedlajsia. V Kanade neexistuje oznacenie hlavna ci vedlajsia cesta, ale riesi sa to stopkami. Plati tu sice pravidlo pravej ruky, ale v praxi sa najma mimo velkych miest pripravte na to, ze  kto pride na krizovatku prvy, ten prvy i odchadza...nehovorim o krizovatkach, kde ma kazdy stopku a kde je toto pravidlo zaqsadne, rozpravam o akejkolvek krizovatke. Pri mojej praci je jedna takat a seriozne premyslam, ze zacnem chodit radsej poza postu, nech sa tomu blazincu vyhnem. Z cesty, kde mam stopku odbocujem do lava ako keby na hlavnu, davam prednost protiiducim vozidlam, ale namiesto toho sa mi dostane trubenia a rozhadzovania rukami v zmysle "pohni sa uz!" Na druhy den zasa ta ista krizovatka, vychadzam opat na hlavnu, cakam, kedze mam stopku a po hlavnej (teda po ceste bez stopiek) sa premavaju auta...zrazu zastanu, hoc neplanuju odbocit a cakaju kym sa ja vytrepem na hlavnu, kedze tam uz stojim dlho. "No co s vami? Tak idem, ked to tak chcete". Pomaly sa pohnem, medzi tym sa cuknu i oni, cuknem ja, zasa oni...."ako u sprostych" - skonstatujem. 
Je mi zahadou ako tento system funguje, ale akosi funguje, kedze nehod sa u nas deje  malinko :-) Pamatam si len na jednu na tejto mojej spominanej krizovatke, ale ta sa udiala z dovodu, ze nejaki zufalci slepo nasledovali svoju navigaciu v aute, ktora ich znavigovala na cestu v reali neexistujucu...cize skoncili v priekope. Hoc situacia volnym okom jasna, technike sa dnes veri viac ako vlastnemu oku ci rozumu :-)


Tu je ta moja nestastna krizovatka. Posta je budova s kanadskou vlajkou a odtial vzdy odbocujem dolava na "hlavnu" - Highway 29....


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára