Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

pondelok 14. novembra 2016

DEN "48"

Napriek tomu, ze u nas doma je domacim jazykom slovencina, nase deti s nou zapasia. Cely svet navokol rozprava po anglicky, len maly ostrovcek vo velkom oceane - doma s rodicmi - je ostrovom slovenciny... Detvaky medzi sebou rozpravaju radsej po anglicky. Anglictina im ide lahsie, je pre ne prirodzena, menej namahava. Snazia sa, ale casto sa musim pousmiat ako ju vedia skomolit, dokrutit, znasilnit. Vznikaju novotvary, nezmyselne slova, co hoc na ne bola aplikovana logika sklonovania, ktora plati inde, nma dotycne slovo prave nie. Ako ukazku toho, co obcas u nas doma zazijem v ramci lingvistiky, vam posuniem uryvok z dnesnej mojej konverzacie s Evkou...

Ja: "Evka, vyzen hore Mina!" (Mino je nas kocur, co mi zbehol po schodoch dole a potrebovala som ho dostat naspat hore schodami do nasej spalne)
Eva: "Ale uz som, uz som vyzenila!"

...logiku to ma ako to vysklonovala, az na to, ze z toho vzniklo uplne nove slovo :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára