Pages

Profil

Moja fotka
Som priselec, jednen z mnozstva imigrantov v Kanade.Od neskoreho januara 2005 tu hladam samu seba a svoj novy domov.Tento blog je mojou butlavou vrbou a zaroven i mostom, co mna a moje pocity stale spaja s blizkymi tam za morom na Slovensku...

piatok 28. októbra 2016

DEN "31"

Dnes som varila krupicovu kasu - "Grisku" ako sa doma zvyklo hovorit. V piskaci od mamy. Moje deti ked im raz prisla na chut a nevedeli si spomenut ako ju pomenovat, zahlasili mi: "Maminka, sprav to mliecko, co piska". Odvtedy sa u nas doma vari "Mliecko, co piska". S kakaom a skoricou, tak ako doma na Slovensku. 


Miesanie grisky mi vzdy prinesie spomienky. Spomienky na to, ako som ju prvy krat kuchtila, doma na Kokave, v kuchyni starej mamy za asistencie Cloveka. Napriek tomu, ze sme presne do bodky dodrzali instrukcie od mamy, akosi nam z toho vzisiel beton. Ujo Hulan sa zjavil vo dverach presne vo faze, kedy uz hustnucu masu nebolo v ludskych silach miesat. Bezradne sme tam s Clovekom stali nad hrncom s varechou zapichnutou v kasi, co stala ani sviecka na narodeninovej torte. Ani pohnut.....Nastal huronsky smiech od autority a mne hanba do konca zivota. Nie, nespominam na to v zlom, vobec nie. Pre zmenu sa na tom teraz rehocem pri spomienkach uz i ja....



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára